28 April, 2011

Nurse yang tak best..

Bersalin anak pertama mana ada pengalaman apa...nurse pulak tak guide langsung...lepas kuar dari dewan bersalin masuk wad sekali lagi...masuk je tengok orang lain yang bersalin selepas aku dah masuk wad dulu dari aku...aku yang masih pening gara-gara 8jam terbaring... naik atas katil terus terlelap..nurse ambik hirzi untuk disusukan..
sempat tido beberapa jam terdengar hirzi menangis...susu dah la tak kuar...aku mintak nurse susukan sekali lagi..tak pasal-pasal kena marah "haii baru bagi ja...check tengok kot dia berak ka apa" memang hirzi berak...just lap dengan tisu basah je...masih lagi kekok masa tu..lepas siap cuci buang jela pampers tu...tak tahu pulak kena tunjuk dekat nurse...aku tak diberitahu pun..kena marah lagi sebab buang pampers tu tak tunjuk...angin jugakla...kita ni dahla bersalin anak pertama..tak tau apa-apa..tak di inform apa-apa pulak tu..lepas tu nak marah kita pulak..nurse kena ambik record anak kencing dan berak..lagi cepat anak kencing dan berak cepatla buleh kuar hospital...
sampai la hari siang orang lain dah kuar wad aku masih kat situ...dalam hati rasa macam nak menangis pun ada...yela dahla susu tak kuar hirzi pulak dok nangis nak susu...nurse pulak paksa suruh susukan jugak...susu tak ada lagi la hirzi menangis...hirzi berak tapi belom kencing...sampai pukul 7 malam nurse asingkan hirzi...kalau selepas 12 jam dilahirkan tak kencing jugak kena tahan di wad...aku dah risau gila...tak menyusu mana nak datang air kencing...my family, family en suami yang datang waktu melawat semua dah balik...nurse suruh en. halim tunggu buleh pulak dia pegi balik umah..
nak dekat pukul 9 malam baru hirzi kencing..."anak kencing dah..nak balik malam ni ka esok pagi..suami mana?laa..balik pasaipa saya dah suruh dia tunggu.." dah tentu aku nak balik malam tu jugak...tak mau tunggu-tunggu dah...nurse tak best.. "takpa saya kol dia suruh mai la jugak" kelam kabut pulak kol en. halim suruh datang balik..nurse takut tak sempat nak setel prosedur kuar wad... kalau ikut prosedur esok pagi baru buleh balik...syukur malam tu jugak dapat balik umah...sangat-sangat lega...en.halim cakap nurse yang jaga tu kena marah sebab tak alert..mungkin hirzi dah kencing sekali masa first time dia berak...hahahah...suka..suka..suka..

No comments:

Post a Comment