27 April, 2011

Memories of preggy..

Mengandungkan Hirzi Sufi sangat mudah... langsung tak ada alahan...no morning sickness...tak ada muntah-muntah.. makan usah ditanya la...sangat sangat berselera...tapi aku tak lalu makan nasi putih yang campur itu ini..makan mesti nasi goreng kosong yang tak ada sayur n bawang..telor goreng kosong tak ada bawang... tiap-tiap hari mesti nasi goreng..macam-macam pembawakan budak ni kan...

Semua pasangan yang baru bernikah mesti nak dapat baby cepat-cepat kan...kalau buleh nikah bulan ni  bulan depan dah nak pregnant...so do i...tiap-tiap bulan dok tunggu n tiap-tiap bulan jugak la bulan mengambang...sampai satu tahap aku dah malas nak pikir..."biarla..kalau ada rezeki ada la.".. kitorang stay sekali ngan my parents dekat 6 bulan..penghujung disember 2009 baru pindah tinggal asing..
mungkin ada betul jugak kata orang kalau kita tinggal asing insyaAllah rezeki tu datang.. Wallahualam..lepas pindah rumah tu la kitaran aku lewat 10hari...masa tu masih tak mengharap apa-apa sebab tanda-tanda nak datang bulan pun ada jugak...bangun pagi terus buat upt.-->ada dua line merah...berlinang airmata...siapa yang tak gembira kan..

Bila masuk bulan keempat kaki dah mula bengkak..mak kata sebab aku banyak berdiri time keja...ye jugak sebab bila bangun pagi bengkak tu surut...pegi keje baru bengkak balik...perut aku agak cepat membesar...orang sangat pelik nengok perut aku sebab tak macam perut orang lain..perut aku macam perut orang yang dah cukup bulan..orang kata dah jatuh..my mom dulu pun masa mengandungkan kami adik beradik perut macam tu jugak..masa lima bulan pun ada orang tegur "ishh..perut hang ni awat teruk sangat..macam orang nak beranak dah ja.." bulan ketujuh en. halim kena pegi kursus jadi aku tinggal ngan my parents..jiran-jiran heran ingatkan aku balik sebab dah cukup bulan..

Masa preggy sangat-sangat best bila tiap-tiap malam en.hubby tolong sapukan minyak panas kat kaki..hihihih...walaupun kekadang dia kuar melepak n balik aku dah tido dia tetap akan sapukan jugak..

Paling tak suka bila pegi klinik kena ambik darah...masa tujuh bulan hb dah mula kurang..asal pegi klinik je kena ambik darah..kalau setakat hujung jari tu tak apa lagi.. ni kena cucuk kat lengan... misi pelatih pulak tu sabar jela...sampai satu tahap najis pun kena ambil...then kak ipar suggest makan obimin untuk tambah darah..cek tak tau pun pasal obimin ni..so nanti kalau hirzi nak dapat adik kena makan obimin awal-awal..
berat usah ditanya...naik dan naik tiap-tiap minggu..total 15kg...huiyoo...

Lagi seminggu nak due date kepala baby masih belom engaged..sampai tarikh due date pun aku masih kena pegi klinik jumpa doc..doc cakap kalau dalam tempoh seminggu masih belom bersalin kena admit...langsung tak ada rasa sakit or tanda-tanda nak bersalin..masih pegi keja..sampai kakak-kakak ipar bising sebab en halim biar wifey dia drive pegi keja sendiri.."hang ni berani bagi bini hang pi keja sendiri..dia dah la tak tau sakit nak beranak macam mana" en.halim pesan kalau sakit cepat-cepat kol dia..barang-barang semua memang dah standy dalam keta..

Sehari sebelum admit aku amek mc..malas nak pegi keja dah..nak rest kat umah...my mom suruh makan siap-siap kuih raya yang ada..nanti buleh tengok saja ye..

9 september 2010 pukul 9 pagi daftar nama untuk masuk wad bersalin..muka cuak je..takut weh...

to be continued...
kisah dalam wad dan bilik bersalin

1 comment:

  1. alaaa.. bersambung la pulak... nadya suka baca pengalaman orang.. interesting sgt =)
    keep on blogging... =)

    ReplyDelete